مدیركل كمیته امداد خراسان شمالی:

بانك ها 135میلیارد ریال بودجه اشتغال مددجویان خراسان شمالی را پرداخت نكردند

بانك ها 135میلیارد ریال بودجه اشتغال مددجویان خراسان شمالی را پرداخت نكردند

فی بگیر: بجنورد- ایرنا- مدیركل كمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی اظهار داشت: بانك های عامل استان از ابتدای امسال تاكنون، مبلغ 135 میلیارد ریال از تسهیلات اشتغال مددجویان زیر پوشش این نهاد را پرداخت نكرده اند.


عباس اهرابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهاركرد: برای سال جاری مبلغ 360 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده كه از این میزان 337 میلیارد ریال ابلاغ گردیده است.
وی با اشاره به اینكه از مجموع 337 میلیارد ریال تابحال بانك های عامل در خراسان شمالی تنها 40 درصد را پرداخت كرده اند، از بانك ها درخواست نمود كه با عنایت به 2 ماه باقی مانده امسال، روند پرداخت تسهیلات را سرعت ببخشند.
اهرابی تصریح كرد: پرداخت نشدن تسهیلات اشتغال از جانب بانكهای عامل به مددجویان زیر پوشش این نهاد به ضرر این استان است.
وی ادامه داد: در كارگروه اشتغال، كمیته امداد استان تولید یك هزار و 600 فرصت شغلی را تعهد كرده است كه اگر بانك های عامل در پرداخت تسهیلات همكاری لازم را نداشته باشند، این تعداد شغل تولید نخواهد شد.
برخی از بانك های عامل در استان در پرداخت تسهیلات اشتغال كم لطفی می كنند
وی با تشكر و قدردانی از بانك های ملی، سپه و مسكن در عرضه تسهیلات اشتغال به مددجویان زیر پوشش این نهاد در خراسان شمالی اظهار داشت: متاسفانه بعضی از بانك های عامل در این زمینه نسبت به مددجویان كم لطفی دارند و روند اعطای تسهیلات كند است.
اهرابی اضافه كرد: كمیته امداد به دنبال تولید مشاغل پایدار می باشد و برای تحقق این مهم هم به مدت پنج سال بر شغل هایی كه بوجود آمده نظارت می كند و طبق بررسی های انجام شده، تسهیلات عرضه شده از جانب بانك ها به مددجویان كمترین انحراف را داشته است.
وی اظهار داشت: در سال جاری، تابحال 2 هزار و 500 پرونده به بانك های عامل در استان معرفی شده كه از این تعداد به یك هزار و 200 پرونده تسهیلات پرداخت شده و 800 پرونده هم در نوبت دریافت تسهیلات است.
اهرابی با اشاره به اینكه 500 پرونده به دلیل های مختلفی از قبیل نبود پروانه كسب، عدم توجیه طرح و یا نبود ضامن برگشت خورده است افزود: متاسفانه بعضی از بانك ها در مبحث تضامین مشكل تولید می كنند كه خواهش می نماییم روند اعطای تسهیلات را تسهیل كنند.
وی تصریح كرد: متاسفانه پست بانك به رغم پیگیری های بسیار در پرداخت تسهیلات همكاری ندارد و از سال 92 تابحال بخشی از تسهیلات از سفر رهبری به استان را پرداخت نكرده است.
اكنون 33 هزار خانواده محروم با جمعیت 53 هزار نفر زیر پوشش كمیته امداد خراسان شمالی هستند كه بیش از 47 درصد از این خانوار ها یعنی حدود 16 هزار نفر در مناطق محروم ساكن هستند.
اخبار خراسان شمالی را در كانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی 🆔 @IRNABOJNURD پیگیری كنید.
ع/ 6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی


1396/10/30
15:11:11
5.0 / 5
4583
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
فی بگیر Fee Begir
feebegir.ir - تمام حقوق سایت فی بگیر محفوظ است

Fee Logo فی بگیر

قیمت روز کالاها