واردكنندگان لاستیك ملزم به ثبت قیمت در سامانه 124 شدند

واردكنندگان لاستیك ملزم به ثبت قیمت در سامانه 124 شدند

فی بگیر: سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان طی بخشنامه ای اعلام نمود كه از این پس واردكنندگان انواع لاستیك سبك و سنگین پیش از عرضه به بازار باید قیمت كلیه محصولات را در سامانه 124 ثبت كنند.


به گزارش فی بگیر به نقل از ایسنا، در این اطلاعیه آمده که در امتداد کنترل، نظارت و مدیریت بازار عرضه این محصولات و جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد فرصت طلب، با تاکید بر ضرورت رعایت ضوابط قیمت گذاری کالاهای وارداتی هیات تعیین و تثبیت قیمت ها و سود مجاز مندرج در پورتال این سازمان به آدرس CPPO.mimt.gov.ir، کلیه واردکنندگان انواع تایر، موظف می باشند قیمت مصرف کننده محصولات خودرا در سامانه ۱۲۴ بارگذاری کنند.
از آنجایی که انواع لاستیک خودرو شامل سنگین و سبک در زمره کالاهای اولویت دار و مشمول قوانین تعزیری شامل احتکار، گرانفروشی، اختفاء، امتناع از عرضه کالا و... و. قرار دارد، در صورت مواجهه ناظران و بازرسان با تخلفات مزبور، مطابق با قانون و مقررات جاری مراتب قابل پیگرد و برخورد قانونی توسط دستگاه های نظارتی است.
در آخر این اطلاعیه هم یادآوری شده که ستاد خبری این سازمان با شماره ۱۲۴ در سراسر کشور آمادگی دارد تا ضمن دریافت گزارش ها، شکایات و پیشنهادهای مردمی نسبت به رسیدگی به آنها در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام نماید.
اوایل خردادماه ارز دولتی برای واردات لاستیک حذف شده و ارز تخصیصی به این گروه کالایی نیمایی شد که بگفته سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر باتوجه به اینکه ۴۰ درصد ارزش مواداولیه را مواد خارجی و وارداتی تشکیل می دهد، هرگونه تغییر نرخ ارز به میزان این ۴۰ درصد مستقیما بر قیمت تمام شده اثرگذار می باشد و آن را بیشتر می کند. در نهایت هم اوایل تیر ماه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مجوز افزایش ۳۰ درصدی قیمت انواع تایر را به شرکت های تولیدکننده ابلاغ نمود و حدود یک هفته پیش هم سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش مجدد ۲۵ درصدی قیمت ها موافقت کرد.
همین طور برمبنای تصمیم ستاد تنظیم بازار لاستیک های وارداتی و داخلی شامل سبک، سنگین جاده ای و خارج جاده باید در سامانه جامع تجارت داخلی ارائه شود. همین طور لاستیک های وارداتی و تولید داخل با ارز ۴۲۰۰ تومان باید مطابق با ضوابط قبلی یعنی میزان پیمایش و حواله ارائه شود و عرضه لاستیک های وارداتی و تولید داخل با ارز نیما نیز باید در سامانه جامع تجارت و بوسیله شبکه مجاز با ثبت کامل اطلاعات خریدار، شماره پلاک، کارت پیمایش، میران پیمایش و... صورت گیرد.




منبع:

1399/05/13
22:31:31
5.0 / 5
2070
تگهای خبر: تجارت , تولید , دستگاه , سود
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
فی بگیر Fee Begir
feebegir.ir - تمام حقوق سایت فی بگیر محفوظ است

Fee Logo فی بگیر

قیمت روز کالاها