با تلاش محققان دانشگاهی صورت گرفت

ساخت شاسی و سیستم تعلیق نیسان برای حركت روی سه چرخ

ساخت شاسی و سیستم تعلیق نیسان برای حركت روی سه چرخ

فی بگیر: پژوهشگران دانشگاه كاشان موفق به طراحی و ساخت شاسی و سیستم نوین تعلیق خودرو وانت نیسان جهت حركت روی سه چرخ شدند.


به گزارش فی بگیر به نقل از ایسنا، این طرح توسط مهندس غلامرضا قاسمیان طالخونچه، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک طراحی کاربردی دانشگاه کاشان با همکاری و راهنمایی دکتر محمد عارفی، مدیر گروه و عضو هیئت علمی دانشکده مکانیک دانشگاه کاشان طراحی و ساخته شده است.

دکتر عارفی از خاصیت های این طرح را حرکت خودرو روی سه چرخ عنوان نمود و اظهار داشت: این خودرو که به مدت دو سال طراحی شده است، ظرفیت حمل ۵/۵ تن بار را دارد.

وی اشاره کرد: طرح مذکور پیاده سازی سیستم نوین تعلیق بر روی خودرو های پیکاپ است که بر روی خودروی نیسان به وجود آمده و توانایی نصب بر روی سایر خودرو ها همچون خودرو های نظامی و آفرود را داراست.

این طرح در حضور کارشناسان و مدیران دفتر طراحی زرهی صنایع شهید کلاهدوز ارائه شد و بعد از مشاهده عملکرد میدانی آن در محوطه دانشگاه مورد تایید این گروه قرار گرفت. همین طور مقرر شد از ظرفیت های این طرح در اصلاح سیستم تعلیق خودرو های در حال ساخت مجموعه استفاده گردد.

وی عملکرد فوق العاده هندلینگ اتومبیل در سرعت های بالا (تست مارپیچ)، ترمزگیری موثر، تعویض لاستیک بدون جک، تنظیم ارتفاع اتوماتیک و دستی از داخل اتاق را از خصوصیات قابل توجه این سیستم عنوان نمود و اظهار داشت: این خودرو دارای کمپرسور تولید هوای فشرده طراحی شده بر روی موتور است.

برمبنای اعلام وزارت علوم، این خودرو که برای اولین بار در دانشگاه کاشان طراحی و ساخته شده است، به شماره ۰۲۱۱۶۲ ثبت اختراع شده است.





منبع:

1399/03/29
11:43:45
5.0 / 5
2408
تگهای خبر: تولید , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
فی بگیر Fee Begir
feebegir.ir - تمام حقوق سایت فی بگیر محفوظ است

Fee Logo فی بگیر

قیمت روز کالاها