رییس سازمان امور مالیاتی خبر داد

استعلام مالیات نقل و انتقال املاك تهران فقط از راه دفاتر اسناد رسمی

استعلام مالیات نقل و انتقال املاك تهران فقط از راه دفاتر اسناد رسمی

به گزارش فی بگیر رئیس كل سازمان امور مالیاتی كشور با اشاره به برون سپاری دریافت مالیات الكترونیك نقل و انتقال املاك مسكونی به دفاتر اسناد رسمی، اظهار داشت: استعلام گواهی مالیات نقل و انتقال املاك مسكونی مناطق ۲۲ گانه تهران فقط از راه دفاتر اسناد رسمی صورت می گیرد.


به گزارش فی بگیر به نقل از ایسنا، امیدعلی پارسا با اشاره به اینكه طرح برون سپاری دریافت مالیات نقل و انتقال املاك مسكونی به دفاتر اسناد رسمی با همكاری سازمان امور مالیاتی كشور و سازمان ثبت اسناد و املاك كشور پیاده سازی شده است، اظهار داشت: این طرح با هدف كاهش هزینه های وصول مالیات، تكریم مؤدیان مالیاتی در تمامی دفاتر اسناد رسمی محدوده ۲۲ گانه شهرداری تهران عملیاتی شده است.
وی با تاكید براینكه انجام فرایند مورد اشاره توسط دفاتر اسناد رسمی در شرایط حاضر و باتوجه به شیوع كرونا حائز اهمیت می باشد، اظهار نمود: برخی گزارش های واصله حاكی می باشد كه باوجود اقدامات به عمل آمده برخی دفاتر اسناد رسمی همچنان به شیوه های سنتی مبادرت به استعلام از ادارات امور مالیاتی می كنند.
طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، این مقام مسئول از انجام مكاتبه با رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در این خصوص اطلاع داده و گفته كه انجام استعلامات مربوط به نقل و انتقال املاك مسكونی باید از راه سامانه مذكور صورت گیرد تا شاهد كمترین رجوع حضوری مؤدیان در شرایط موجود باشیم.
گفتنی است؛ طرح برون سپاری دریافت مالیات نقل و انتقال املاك مسكونی به دفاتر اسناد رسمی در اجرای تكلیف قانونی مقرر در تبصره ۴ ماده ۱۸۷ قانون مالیات های مستقیم و آئین نامه اجرایی مربوط (مصوب رئیس قوه قضائیه) اجرا شده است.



1398/12/27
19:57:45
5.0 / 5
2860
تگهای خبر: هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
فی بگیر Fee Begir
feebegir.ir - تمام حقوق سایت فی بگیر محفوظ است

Fee Logo فی بگیر

قیمت روز کالاها