همتی اعلام كرد

رمز پویا فعلا الزامی نمی گردد

رمز پویا فعلا الزامی نمی گردد

به گزارش فی بگیر بیشتر از ۳۰ بانك، فعال سازی رمز پویا را آغاز كرده اند، اما به علت هوشمند نبودن بسیاری از موبایل ها، الزامی كردن استفاده از رمز پویا هم اكنون مقدور نیست.


به گزارش فی بگیر به نقل از ایسنا، عبدالناصر همتی در یادداشتی ضمن اشاره به فعالیت بانك ها در مورد رمز پویا، به مواردی در مورد فیشینگ اشاره نمود.
وی اظهار داشت: مسولیت حفاظت از اطلاعات مشتریان به عهده بانك ها بوده و هرگونه ضرر و زیان وارده از این ناحیه به عهده آنها است.
رئیس كل بانك مركزی افزود: بانك ها اطلاع رسانی در مورد مزایای استفاده از رمز پویا را شروع كرده اند. هم اكنون رمز ایستا و رمز پویا توأمان فعال می باشند و بنابراین مشتریان به علت راحتی، ترجیح می دهند از رمز ایستا استفاده كنند.
وی تصریح كرد: رمز ایستا بایستی بگونه ای غیرفعال شود كه باعث نگرانی مشتریان، در دریافت روزانه بیشتر از ۱۰ میلیون خدمت نشود و هم برخی از بانك ها هنوز به سرویس شاهكار برای انطباق شماره ملی و موبایل مشتریان خود متصل نیستند.
رئیس شورای پول و اعتبار اظهار داشت: بانك مركزی ایران به موازات اقدامات لازم پیشگیرانه، با رصد مرتب شبكه های اجتماعی و پایش درگاه های شبكه پرداخت كشور و هم تعامل با نهادهایی نظیر دادستانی، پلیس فتا و مركز ماهر، مبادرت به مسدودسازی تعداد زیادی سایت جعلی نموده است.
همتی اشاره كرد: بانك مركزی یك سیستم متمركز مبتنی بر پیامك راه اندازی كرده است، لیكن اتصال كلیه بانك ها به آن تا ابتدای دی ماه فرصت نیاز دارد.
بانك مركزی اطلاع رسانی لازم را در این خصوص انجام خواهد داد.



1398/08/17
17:24:44
5.0 / 5
4238
تگهای خبر: پرداخت , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
فی بگیر Fee Begir
feebegir.ir - تمام حقوق سایت فی بگیر محفوظ است

Fee Logo فی بگیر

قیمت روز کالاها