رویداد كارآفرینی (استارت آپ ویكند) جهانی است

رویداد كارآفرینی (استارت آپ ویكند) جهانی است

به گزارش فی بگیر دبیر اجرایی اولین رویداد كارآفرینی كشور در حوزه گاز اظهار داشت: استارت آپ ویكند رویدادی جهانی بوده و راهی برای ارائه طرح های نو، ایده های خلاق و برتر است.


به گزارش فی بگیر به نقل از ایرنا، علی سروش در مراسم افتتاح اولین رویداد استارت آپ حوزه گاز كه در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و به میزبانی شركت گاز استان قزوین در حال برگزاری است، تصریح كرد: تابحال بیشتر از 10 هزار رویداد كارآفرینی (استارت آپ) در سطح جهان و یك هزار مورد هم در زمینه های مختلف در كشور برگزار شده است.
این مسئول اجرایی در ادامه خاطرنشان كرد: استارت آپ به مفهوم یك آخر هفته ای كه به كسب و كار كمك نماید گفته می گردد و در آن فرد در سه روز آخر هفته ایده خویش را مطرح و در نهایت هم با نتیجه گیری از طرح مورد نظر خود، راه كسب و كار را پیدا كند.
وی با اشاره به اینكه از یك ماه گذشته برای برگزاری این رویداد كارآفرینی اطلاع رسانی شده و تابحال هم 60 ایده و طرح به دبیرخانه ارسال شده، اضافه كرد: صاحبان ایده های منتخب در روز نخست ابتدا نسبت به انتخاب مربی و تیم های مورد نظر خود اقدام نموده و در روز دوم هم با حضور در كارگاه های بوم كسب و كار پیش بینی شده مبادرت به تكمیل طرح های خود خواهند كرد.
این مسئول افزود: در روز سوم و پایانی كه با حضور داوران و حمایت كنندگان مالی برگزار می گردد شاهد آخرین تلاش گروه های شركت كننده در جهت ارائه ایده و طرح های مورد نظر خواهیم بود.
به گفته دبیر اجرایی اولین رویداد كارآفرینی كشور، در نهایت سه تیم برتر این دوره با رای نهایی داوران انتخاب و به نفرات برتر 50 میلیون ریال، دوم 30 میلیون و سوم هم 20 میلیون ریال اهدا می گردد.

**كار تیمی و حل مساله مهمترین راه كسب و كار است
یك استاد دانشگاه و كارآفرین برتر كشور هم در این رویداد استارت آپی تصریح كرد: به صورت طبیعی از ارائه یك ایده انتظار خروج طرح پژوهشی نمی رود چون كه باید ابتدا ایده مورد نظر مورد پژوهش قرار گرفته و بعد از بررسی در مراكز پژوهشی، در صورت توجیه اقتصادی به مرحله اجرا گذاشته شود.
علیرضا فریدونی در ادامه، مهمترین راه كسب و كار را فعالیت تیمی و حل مساله دانست و خاطرنشان كرد: در ابتدا با جمع آوری ایده ها باید تیم ساخته شود و در صورت عدم انجام این كار، ایده به صورت حتم با شكست همراه خواهد بود.
به گفته وی، هر كار تیمی نیازمند یك رهبر است و نتیجه كاری كه وظایف افراد در آن مشخص نباشد نتیجه معكوس به همراه خواهد داشت.
فریدونی، توانایی همكاری و تولید ارتباط موثر با دیگران برای رسیدن به هدف مشترك را تعریف كار تیمی برشمرد و افزود: یك تیم باید در وهله نخست انعطاف پذیر بوده و مبادلات اطلاعاتی هم به صورت مستمر در میان افراد تیم جریان داشته باشد.
نخستین رویداد استارت آپ ویكند در حوزه گاز كشور از جانب شركت گاز استان قزوین از امروز در دانشكده علوم انسانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) آغاز و تا سه ادامه خواهد داشت.
8054


1397/09/21
21:05:46
5.0 / 5
4214
تگهای خبر: اقتصاد , تولید , شركت , كسب و كار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
فی بگیر Fee Begir
feebegir.ir - تمام حقوق سایت فی بگیر محفوظ است

Fee Logo فی بگیر

قیمت روز کالاها