عملیات كپه كاری با بذر بادام كوهی در مراتع مهریز انجام شد

عملیات كپه كاری با بذر بادام كوهی در مراتع مهریز انجام شد

فی بگیر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز اظهار داشت: عملیات كپه كاری با 150 كیلوگرم بذر بادام كوهی در سطح 50 هكتار از مراتع زمستانه امری ریگی دهستان تنگچنار این شهرستان انجام شد.


سید علی باقری عصر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: كپه كاری به صورت حفر چاله به قطر 20 سانتیمتر و عمق 15 سانتیمتر است به نحوی كه خاك برداشتی در جلوی چاله به صورت هلالی جمع شود.
وی افزود: در هر هكتار حدود یك هزار كپه و هر كپه به تعداد پنج تا 10 عدد بذر مورد استفاده قرار می گیرد و برای نتیجه بخش بودن عملیات اجرایی، محدوده زیر پوشش قرق شده و دامداران تا اختتام زمان قرق باید از ورود به منطقه اجتناب كنند.
به گفته این مسئول، اهمیت پوشش گیاهی مراتع در تولید خوراك دام، نفوذ آب باران، تولید گیاهان دارویی، اشتغال های جانبی و همین طور اثرات زیست محیطی در تولید اكسیژن و كاهش گاز دی اكسید كربن مؤثر است.
باقری اشاره ای به میزان بودجه اختصاص یافته برای اجرای طرح نكرد و بر تداوم انجام آن با همكاری مردم در مناطق روستایی بخش مركزی و مراتع منطقه تاكید كرد.
باقری، سطح عرصه منابع طبیعی مهریز را 600 هزار هكتار ذكر كرد كه برای حراست از آنها به همكاری و همیاری تمام مردم و مسئولان نیاز است.
دهستان تنگچنار با سه هزار نفر جمعیت در 30 كیلومتری شهر مهریز قرار دارد.
بخش مركزی مهریز شامل دهستان های میانكوه، ارنان، تنگچنار، بهادران و خورمیزات است و از جمعیت 50 هزارنفری این شهرستان حدود 30 درصد در روستاها زندگی می كنند.
مركز شهرستان مهریز در 30 كیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541/ 6197


1397/09/17
21:03:59
5.0 / 5
4490
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
فی بگیر Fee Begir
feebegir.ir - تمام حقوق سایت فی بگیر محفوظ است

Fee Logo فی بگیر

قیمت روز کالاها