كاهش عرضه ماهی در بوشهر قیمت ها را بالا برد

كاهش عرضه ماهی در بوشهر قیمت ها را بالا برد

فی بگیر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار داشت: كاهش عرضه ماهی در بازار این استان موجب افزایش قیمت آن شده است.


به گزارش فی بگیر به نقل از ایرنا، مجید خورشیدی روز دوشنبه در نشست با مسئولان شیلات و تعدادی از تعاونی های صیادی استان بوشهر اضافه كرد: با عنایت به طول مرزدریایی این استان با خلیج فارس خالی بودن بازار ماهی فروشان از این محصولات و تعطیلی بیشتر مغازه ها زیبنده استان نیست.
وی بیان كرد: استان بوشهر دارای بزرگترین ساحل با خلیج فارس است ولی مردم آن از ماهی بعنوان مهمترین غذای مناطق ساحل نشین و بندری محروم هستند.
خورشیدی افزود: در زمان حاضر 13.5میلیون نفر در كشور مزد بگیر هستند و هیچ افزایش حقوقی نداشته اند و با خانواده های آنان این جمعیت به مرز 60 میلیون نفر می رسد كه باید همه نوع افزایش قیمتی را تحمل كنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار داشت: افزایش قیمت ماهی در مقایسه با گوشت توجیه پذیر نیست چونكه گوشت از خارج استان بوشهر تامین و تنها در این استان كشتار میگردد ولی اینكه دریا دركنار مردم باشد ولی ماهی آن وارد بازار نشود، پذیرفتنی نیست.
وی با اشاره به افزایش بی رویه قیمت ماهی در بازار بوشهر اضافه كرد: بالا بودن نرخ برخی ماهی ها اجحاف و ظلم به مردم این استان است.
خورشیدی خطاب به تعاونی های صیادی بوشهر اظهار داشت: در صورتی كه قیمت ماهی تنظیم نشود، مصوبه ممنوعیت صادرات صید و محدودیت روزهای صید در استان با قدرت اجرا میگردد.
وی خطاب به شركت پخش فرآورده های نفتی استان بوشهر اظهارداشت: در صورتی كه تحویل در زمینه سهمیه سوخت یارانه ای به شناورهای صیادی تبعیضی بین صیادان استان و استان های دیگر وجود دارد بررسی و مشكل را برطرف كند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: با عنایت به اینكه 25 تا 30 درصد از ذخایر گوشت و مرغ در اختیار دولت می باشد و در زمان كمبود بعنوان تنظیم بازار از این ذخایر استفاده میگردد انتظار می رود بخشی از صید به وسیله تعاون روستایی به صورت تعادلی خرید و در زمان كمبود از این ظرفیت استفاده گردد.
وی همین طور برضرورت كنترل گلوگاه شهید موسوی دیلم و پیشگیری از انتقال هرگونه محموله ماهی به سمت خوزستان اصرار كرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به ضربه ای كه صید ترال به آبزیان وارد میكند اظهار داشت: نه تنها نباید به این شناورها هیچ سوخت یارانه ای تحویل شود بلكه مجوز صید و دریاروی آنها باز لغو شود.
وی بر لزوم نظارت چشمی بر ورود و خروج شناورها در اسكله اصرار كرد و افزود: انتظار می رود تعاونی های صیادی با تدبیری كه می اندیشند بتوانند 25 تا 30 درصد صید شناورها را به بازار عرضه كنند.
مدیركل شیلات استان بوشهر اظهار داشت: با عنایت به افزایش قیمت ابزار و تجهیزات صید و صیادی بیشتر صیادان از صادرات محصول استقبال می كنند ولی برای كنترل قیمت هیچ صیادی حق ندارد محصول خودرا روی دریا بفروشد و باید محصول از استان به سایر مناطق دیگر صادر شود.
عباسعلی زنده بودی اضافه كرد: حضور واسطه ها (یزافان) در اسكله ها و خرید محصول از صیادان همچون عوامل افزایش قیمت ماهی در استان بوشهر است.
وی بیان كرد: بعضی از صیادانی كه برای تامین نیازهای خود از این واسطه ها پول می گیرن، موظف می باشند محصول خودرا به آنان بفروشند هرچند شیلات و تعاونی ها تلاش های زیادی برای برطرف نمودن این مشكل كرده اند ولی تابحال این مشكل چندین ساله برطرف نشده است.
6043/6047


1397/09/12
14:24:10
5.0 / 5
4524
تگهای خبر: شركت , صادرات , فروش , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
فی بگیر Fee Begir
feebegir.ir - تمام حقوق سایت فی بگیر محفوظ است

Fee Logo فی بگیر

قیمت روز کالاها