جهت فرمان را عوض كنید!

جهت فرمان را عوض كنید!

فی بگیر: درپی كمبود مواد اولیه تولید برای صنایع، خیلی از كارخانه ها به علت مشكل در تامین ارز نمی توانند مواد اولیه خویش را تامین كنند و با كاهش تولید و عرضه رو به رو شده اند كه نایب رییس كمیسیون صنایع اتاق بازرگانی تهران اعتقاد دارد بی تدبیری برخی دست اندركاران به علت انتخاب مسیر اشتباه باعث گرفتاری شده درصورتیكه باید جهت فعلی فرمان اقتصاد را تغییر هند چون اگر همین فرمان كارساز بود، مشكلات حل می شد.



به گزارش فی بگیر به نقل از ایسنا، به دنبال نوسانات ارزی، سوء استفاده در بازار و گاها احتكار، برخی صنایع همچون كارخانه های نساجی و كارگاه های تولید پوشاك را به دلیل كمبود مواد اولیه با مشكل مواجه كرده است. نوسانات نرخ ارز كه در بازار اتفاق افتاده، سبب به هم ریختگی در زنجیره تامین شده است و از باب تامین مواد اولیه، ماشین آلات و تكنولوژی، تولید و توزیع به هم ریخته است و این برهم ریختگی، مسائل حال حاضر را پیش آورده است. علاوه براین، نظارت های مناسب و دقیق صورت نگرته كه دست سوءاستفاده كنندگان را ببندد.

در این زمینه نیما بصیری تهرانی - نایب رییس كمیسیون صنایع اتاق بازرگانی تهران - در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: شرایط فعلی به هیچ وجه خوب نبوده و همه در این كشتی سوارند و اوضاع را به وضوح می بینند. دلیلش هم بی تدبیری و تصمیمات بر مبنای آزمون وخطا است كه اغلب اشتباه بوده و باید به دنبال جایگزین راه درست باشند كه نتیجه این امر، شرایط را برای تولید و صنعت سخت می كند.

وی درباره كاهش تولید در بعضی كارخانه ها خاطرنشان كرد: هیچ یك از واحدها، مواد اولیه ندارند. ماشین آلات، نیروی انسانی و سهم بازار تغییر نكرده است اما قدرت خرید به یك سوم كاهش یافته است.

نایب رییس كمیسیون صنایع اتاق بازرگانی تهران ضمن انتقاد از اینكه نمی خواهیم كار نماییم، اظهار داشت: در صورتی كه خواستیم امور مالیات را ارتقا دهیم توانستیم نرم افزار جامع مالی مالیاتی از انگلیس الگوبرداری نماییم اما برای رشد اقتصادی نمی توانیم از مالزی الگوبرداری كنیم!؟ اینگونه نیست اگر بخواهیم، می توانیم اما كسی كه خودش را به خواب زده نمی گردد بیدار كرد.

بصیری تهرانی در پاسخ به این سوال كه با این شرایط چه تدابیری اندیشده شده و پیشنهاد به وزرات صنعت برای حل مشكل چیست؟ اظهار داشت: از دفتر وزرات صنعت، معدن و تجارت چند هفته است كه وقت خواسته ایم تا مسائل را مطرح نماییم اما هیچ فرصتی در اختیار ما قرار نگرفته است.

بصیری تهرانی خاطرنشان كرد: ما بعنوان كارشناسان، هدف و راهكارهایمان مشخص است. در ابتدا باید صدای بخش خصوصی و پارلمان بخش خصوصی شنیده شود. همانطور كه قانون در تمام كشورهای دنیا، تشكل ها و... را بعنوان بازوی مشورتی دولت در نظرگرفته است، باید در اینجا هم حرف های آنها شنیده و برایشان فرصت گذاشته شود كه اگر قابلیت بهره برداری دارد، استفاده كنند.

وی با اشاره به اینكه قاعدتا وزیر همه اطلاعات را ندارد، اظهار نمود: همه مدیران از تمامی قسمت های مجموعه خود اطلاع ندارند. وزیر هم نمی تواند از همه جزئیات صنایع پتروشیمی، خودرو، بخش بازرگانی و غیره آگاه باشد و مشكلات را حل كند بلكه با كمك مشاوران و بازوان مشورتی این امر امكانپذیر است. این در شرایطی است كه فكر نو به سیستم تزریق نمی گردد در صورتی كه باید گفت اگر همین فرمان كارساز بود، مشكلات حل می شد پس باید جهت فرمان عوض شود.

نایب رییس كمیسیون صنایع اتاق بازرگانی تهران در ارتباط با راهكار پیشنهادی اظهار داشت: راهكار، تامین مواد اولیه برای واحدهای واقعا صنعتی است، نه برای موبایل فروش ها و بازرگانان.

بصیری تهرانی درباره طرح اختصاص تسهیلات به صنایع كوچك و متوسط خاطرنشان كرد: اینها همه فقط مرهم است.




1397/07/03
14:51:38
5.0 / 5
4538
تگهای خبر: اقتصاد , تولید , سیستم , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
فی بگیر Fee Begir
feebegir.ir - تمام حقوق سایت فی بگیر محفوظ است

Fee Logo فی بگیر

قیمت روز کالاها