صادرات ۷ قلم كالا ممنوع گردید

صادرات ۷ قلم كالا ممنوع گردید

فی بگیر: صادرات هفت قلم كالا در جهت تنظیم بازار داخلی ممنوع گردید.



به گزارش فی بگیر به نقل از ایسنا، طی ماه های اخیر اقتصاد ایران به دنبال برخی مشكلات كه جرقه آن با خروج آمریكا از برجام زده شد، با معضلاتی روبرو شد و نوسانات شدید نرخ ارز تجارت ایران را با سایر كشورها بخصوص كشورهای اروپایی با چالش هایی روبرو كرد.

به همین جهت علاوه بر بروز مشكلاتی در تامین مواد اولیه برخی كالاها و دپو شدن كالاهای برخی واردكنندگان به دلایل مختلف همچون مشكلات ارزی، فضایی در ایران به وجود آمد كه مردم را درمورد تامین كالاهای اساسی موردنیاز كشورمان هراسان كرد.

این در حالی است كه حسن روحانی بارها تاكید كرده كه مشكلی از بابت تامین كالاهای اساسی و ضروری ایران وجود ندارد و گمرك ایران هم برای تسهیل ترخیص این كالاها شرایط ویژه ای را برای واردكنندگان در نظر گرفته است.

طبیعی است كه با افزایش نرخ ارز، تمایل تولیدكنندگان به صادرات افزایش یافته و امكان دارد به جای تامین نیاز داخل مبادرت به صادرات كالاهای خود كنند و در همین مواقع است كه ستاد تنظیم بازار داخلی از ابزارهای موجود خود برای جلوگیری از این مورد استفاده خواهد نمود.

به این ترتیب و در همین راستا صادرات هفت قلم كالای موردنیاز كشور، در جهت تنظیم بازار داخلی و جلوگیری از افزایش قیمت های بی رویه ممنوع شده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت با ابلاغ نامه ای به گمرك ایران صادرات این هفت قلم كالا را تا اطلاع ثانوی ممنوع كرده است.

به گزارش فی بگیر به نقل از ایسنا، این هفت قلم كالا عبارتند از: انواع دفترچه مشق و حسابداری، شكر خام و شكر سفید، جوال و كیسه برای بسته بندی، انواع پودرهای مشتقات شیر و آب پنیر، كازئین، انواع لاستیك سبك و سنگین و مرغ زنده و گوشت مرغ.




1397/06/25
14:44:00
5.0 / 5
4439
تگهای خبر: اقتصاد , تولید , صادرات , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
فی بگیر Fee Begir
feebegir.ir - تمام حقوق سایت فی بگیر محفوظ است

Fee Logo فی بگیر

قیمت روز کالاها