مشهد شهر معین گوهرسنگها در كشور شد

مشهد شهر معین گوهرسنگها در كشور شد

فی بگیر: مشهد- مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اظهار داشت: با موافقت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مشهد بعنوان شهر معین گوهرسنگ ها در كشور انتخاب گردید.


ابوالفصل مكرمی فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: یكی از راهكارهای برون رفت از فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم ها، پشتیبانی از تولید محصولات داخلی و صادرات آنهاست.
وی تصریح كرد: گوهر سنگها به علت نیاز به طراحی، تراش و تبدیل آنها به محصول قابل فروش در بازار، علاوه بر تولید ارزش افزوده بسیار مناسب اقتصادی امكان تولید اشتغال پایدار را در سطح وسیعی فراهم می كنند.
وی اظهار داشت: تجاری سازی قانونمند این كالا برای واردات و صادرات در رونق بازار داخلی و ارزآوری بسیار حائز اهمیت می باشد.
مكرمی فر اضافه كرد: از آن جایی كه مشهد توسط شورای جهانی صنایع دستی بعنوان شهر جهانی گوهر سنگ شناخته شده است باید مقررات واردات و صادرات آن در مشهد بعنوان شهر معین توسط بخشهای مرتبط اعم از بانك مركزی، گمرك و اداره استاندارد، طراحی و اجرا شود.
وی تصریح كرد: همینطور تولید كنندگان، تجار و صادر كنندگان آن باید با اتكا به ضوابط و مقرراتی كه تدوین و تصویب می گردد مبادرت به تجارت قانونمند كنند و در جریان این تجاری سازی نقصها و مشكلات طرح رفع گردد تا در صورت تولید ارزش افزوده مطلوب، این فرایند در كل كشور توسط قوای مقننه، مجریه و قضائیه دارای چهارچوب و ضوابط ملی شود.
وی اظهار داشت: شهر معین گوهرسنگها یكی از زیرساختهای ضروری برای توسعه بازار داخلی و خارجی گوهرسنگهای قیمتی و نیمه قیمتی و بعنوان یكی از الزامات اقتصاد بدون اتكا به نفت می باشد.
مرداد ماه 1395 بر مبنای اعلام شورای جهانی صنایع دستی، مشهد مقدس بعنوان شهر جهانی سنگ های قیمتی انتخاب گردید.
7496 / 6053


1397/06/13
16:37:56
5.0 / 5
5398
تگهای خبر: استاندارد , اقتصاد , توسعه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
فی بگیر Fee Begir
feebegir.ir - تمام حقوق سایت فی بگیر محفوظ است

Fee Logo فی بگیر

قیمت روز کالاها