مقام مسئول كارگری تاكید كرد

ترمیم حقوق كارگران در كنار افزایش سایر سطوح مزدی

ترمیم حقوق كارگران در كنار افزایش سایر سطوح مزدی

فی بگیر: یك مقام مسئول كارگری معتقد می باشد افزایش حقوق كارگران نه تنها تورم زا نیست بلكه در كلان اقتصاد كشور موثر است.او می گوید دولت در دستمزد سال آینده كارگران باید روشی را به كارگیرد كه در كنار درصد ثابت افزایش مزد، تغییر قابل توجهی در سایر سطوح مزدی تولید شود.



داوود امیری در گفت وگو با ایسنا، درباره احتمال افزایش پلكانی حقوق كارگران برای سال آینده اظهار داشت: نظر من این است كه شورای عالی كار می تواند مبنای افزایش حداقل مزد كارگران را روی ۱۰ درصد بگذارد ولی دستمزهای پایین را ۱۵ تا ۱۸ درصد افزایش بدهد یعنی افزایش آخر را به ۱۰ درصد برساند و حقوق های پایین تر را با درصدهای بیشتری افزایش دهد. این شیوه، روشی است كه اختلاف بین دستمزد را زیاد نمی كند و معقول است.

وی درباره بحث ترمیم حقوق و دستمزد، اظهار داشت: در مورد مبحث ترمیم دستمزد دو بحث مطرح است؛ یكی اینكه مزد را به تورم ماده ۴۱ قانون كار نزدیك نماییم و دوم در سایر سطوح مزدی اختلاف را زیاد نكنیم.

رئیس كانون شورای اسلامی كار خراسان شمالی تصریح كرد: هدف افزایش پلكانی حقوق این است كه در سایر سطوح مزدی اختلاف بین این دو را از بین ببرد و به نظر می رسد كه شیوه تعیین مزد امسال به این شكل باشد كه درصد ثابتی را بعنوان افزایش حداقل مزد به تصویب رسانده و در كنار آن تغییری در سایر سطوح مزدی تولید نماییم.

به اعتقاد امیری این امر به ارتقای قدرت خرید كارگران و بهبود معیشت خانوارهای كارگری كمك می نماید.

او تصریح كرد: فاصله بین سایر سطوح مزدی هر رقم و فاصله ای كه باشد باید ساز و كارش را تعریف و تعیین نماییم و حداقل درصد افزایش را باید به اندازه تورم بگذاریم كه هم مزد ترمیم شود و هم اختلاف بین سایر سطوح مزدی كاهش یابد.

رئیس كانون شورای اسلامی كار خراسان شمالی در انتها افزایش مزد كارگران را باعث تولید تورم ندانست و اظهار داشت: با عنایت به شرایط كنونی اقتصاد افزایش حقوق و دستمزدها به نفع كلان اقتصاد و كارگران است و كشور را از ركود سنگینی كه به آن دچار شده خارج می كند.




1396/11/21
14:16:51
5.0 / 5
4385
تگهای خبر: اقتصاد , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
فی بگیر Fee Begir
feebegir.ir - تمام حقوق سایت فی بگیر محفوظ است

Fee Logo فی بگیر

قیمت روز کالاها