نتایج اقتصادی كرونا دراز مدت خواهد بود

نتایج اقتصادی كرونا دراز مدت خواهد بود

به گزارش فی بگیر سازمان توسعه و همكاری اقتصادی پیش بینی نمود اقتصاد جهانی سال جاری شش درصد كوچك شود.


به گزارش فی بگیر به نقل از یورونیوز، اقتصاد جهانی کماکان تحت تأثیر نتایج ناشی از کرونا قرار دارد و طبق اعلام سازمان توسعه و همکاری اقتصادی انتظار می رود متوسط رشد اقتصادی کشورهای جهان تا آخر سال جاری به منفی شش درصد برسد که این وضعیت در صورت بروز موج دوم بدتر هم خواهد شد و در این سناریو اقتصاد جهانی احیانا ۷.۶ درصد کوچک تر خواهد شد.
این سازمان نتایج کرونا را بلندمدت خوانده و افزوده است توانایی کشورها برای کنترل روند شیوع بیماری در ماه های آینده برای اقتصاد جهان بسیار حیاتی می باشد. لاورنس بونه- اقتصاددان ارشد این سازمان با اشاره به اینکه چشم اندازی دراماتیک در انتظار اقتصاد جهان است اضافه کرد: امکان دارد شاهد موج دم کرونا باشیم یا نباشیم اما در هر دو سناریو، یک چیز مشخص است و آن هم اینکه استانداردهای زندگی به نسبت سال قبل به میزان محسوسی افت کرده است و خیلی از کشورها با رشد اقتصادی دو رقمی منفی مواجهند که در طول تاریخ آنها بی سابقه است.
از طرفی آنخل گریا- دبیر کل این سازمان با اشاره به اینکه برای بازگشت اطمینان به بازارها به زمان نیاز است اضافه کرد: انتظار ما این است که شاهد یک احیای طولانی باشیم نه یک احیای سریع. نسبت به اینکه سرمایه گذاری ها چه زمانی احیا شوند سوالاتی مطرح است و همین طور مباحث تجاری و حل و فصل مناقشات اقتصادهای بزرگ هم سوالاتی هستند که باید به آنها پاسخ داده شود.
سازمان توسعه و همکاری اقتصادی انتظار دارد رشد اقتصادی جهان از سال اینده باردیگر وارد مدار مثبت شود و به ۵.۲ درصد در سال آینده برسد که در صورت اوج گیری مجدد کرونا، این رقم تنها معادل ۲.۸ درصد خواهد بود. این سازمان با تشکر از ورود سریع دولت ها به پشتیبانی از بخش های مختلف اقتصادی، آنرا عاملی مهم در سقوط نکردن اقتصاد جهان دانسته اما اخطار داده است نباید این طور تصور شود که دیگر به حمایتی نیاز نیست.




منبع:

1399/05/18
15:50:36
5.0 / 5
2217
تگهای خبر: استاندارد , اقتصاد , توسعه , سرمایه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
فی بگیر Fee Begir
feebegir.ir - تمام حقوق سایت فی بگیر محفوظ است

Fee Logo فی بگیر

قیمت روز کالاها