رشد اقتصادی كانادا منفی شد

رشد اقتصادی كانادا منفی شد

فی بگیر: آمارهای جدید از اقتصاد كانادا نشان داده است رشد دومین اقتصاد بزرگ قاره آمریكا وارد محدوده منفی شده است.


به گزارش فی بگیر به نقل از كندین پرس، تضعیف رشد بخش معدن و مشكلات پیش آمده برای بخش حمل و نقل در كنار زمستان طولانی روی اقتصاد كانادا سنگینی كرده است.
مركز آمار كانادا اعلام نمود: تا اختتام ماه فوریه رشد اقتصادی كانادا به منفی ۰.۱ درصد كاهش پیدا كرده است و هر دو بخش كالا و خدمات با كاهش رشد مواجه گشته اند. این اتفاق در حالی می افتد كه كانادا اولین ماه از سال جاری میلادی را با ثبت رشد ۰.۳ درصدی به اختتام برده بود.
گزارش ضعیف تر از حد انتظار اقتصاد كانادا هم زمان با گزارش بانك مركزی این كشور از چشم انداز كاهشی رشد اقتصادی شده است. این بانك در جدیدترین گزارش خود، نرخ رشد اقتصادی كانادا در سه ماهه نخست سال را ۰.۳ درصد پیش بینی نمود كه ۰.۵ درصد كمتر از پیش بینی قبلی است.
رویس مندز، كارشناس مسائل اقتصادی در مؤسسه "سی ای بی سی" اظهار داشت: واضحا علاقه چندانی به اقتصاد كانادا در ماه فوریه وجود نداشته است. در زمانی كه هم زمستان تولیدات را كم كرد و هم تولید ناخالص داخلی در جهت عكس انتظارات حركت كرد.
بانك مركزی كانادا نرخ رشد اقتصادی این كشور در سال ۲۰۱۹ را ۱.۲ درصد پیش بینی كرده است.
بگفته مركز آمار این كشور، رشد بخش معدن و نفت به منفی ۱.۶ درصد رسید و بخش استخراج گاز باز رشد منفی ۰.۶ درصدی را تجربه نمود.
بریان دی پراتو، اقتصاددان ارشد بانك "تی دی" اظهار داشت: بنظر می رسد شاید در راه كاهشی هستیم، خصوصاً در بخش تجارت و حمل و نقل. آمارها باز نشان می دهند كه بخش انرژی با مشكلات خودش دست و پنجه نرم می كند. این می تواند هشداری برای یك عملكرد ضعیف دیگر در سه ماهه دوم سال جاری باشد؛ هر چند سیگنال های مثبتی نظیر افزایش ساخت و سازها و سرمایه گذاری ها وجود دارند.




منبع:

1398/02/13
12:31:12
5.0 / 5
4222
تگهای خبر: اقتصاد , تجارت , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
فی بگیر Fee Begir
feebegir.ir - تمام حقوق سایت فی بگیر محفوظ است

Fee Logo فی بگیر

قیمت روز کالاها