مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

نظارت بر كلوپ های ساحلی شدت می گیرد

نظارت بر كلوپ های ساحلی شدت می گیرد

به گزارش فی بگیر مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: امسال نظارت بر فعالیت كلوپ های تفریحات دریایی در سواحل این استان با نظارت بیشتری دنبال می گردد.


به گزارش فی بگیر به نقل از ایرنا، الله مراد عفیفی پور روز دوشنبه در اولین نشست ستاد تسهیلات سفرهای دریایی نوروز 98 به ساماندهی كلوپ های تفریحی ساحلی اشاره نمود و تصریح كرد: بر مبنای مصوبه استانداری مسوولیت اصلی این كلوپ ها بر عهده اداره كل میراث فرهنگی است.
وی افزود: اداره بندر وظایف حاكمیتی همچون ساماندهی، ثبت جت اسكی ها و نظارت بر ترددهای دریایی آنها را بر عهده دارد اما امسال نظارت بر فعالیت این كلوپ ها جدی تر می گردد.
مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه كرد: 17 مركز گردشگری در جزیره قشم، 12 مركز در غرب، 6 مركز در بندرعباس و شرق و پنج مركز هم مربوط به جزیره كیش است.
هم چنین اظهار داشت: نوسازی شناورهای تفریحی و گردشگری سنتی هم از امسال به صورت جدی دنبال می گردد.
عفیفی پور در این رابطه از مدیران بنادر مسافری و گردشگری خواست تا با مالكان شناورهای تفریحی برای تشكیل تعاونی و نوسازی ناوگان از محل تسهیلات ارزان قیمت سازمان بنادر اتمام حجت كنند.
وی ابراز امیدواری كرد تا آخر امسال شناورهای طرح پیشنهادی تعاونی ها وارد مرحله عملیاتی شود.
این مسوول در هرمزگان در مورد آماده سازی بندرهای مسافری و ناوگان دریایی این استان برای پشتیبانی از سفر دریایی بدون سانحه در نوروز 98 خواهان سرعت بخشی در تكمیل طرح های عمرانی بندرهای مسافری و اسكله های گردشگری شد.

** مشكلات بندرهای غیرملكی رفع شود
مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح كرد: هم چنین بر رفع ایرادها و مشكلات بندرهای غیرملكی چارك، آفتاب، پهل، لافت تا قبل از شروع طرح نوروزی در نیمه اسفندماه تاكید كرد.
عفیفی پور خاطرنشان كرد: آزاد سازی مسیر ورودی بندر شهید حقانی و راه اندازی سایبان های جدید در این بندر برای رفاه بیشتر مسافران و تسهیل جریان ترافیكی آنها در دستور كار قرار دارد.
مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: هم چنین برای اولین بار امسال طرح شماره گذاری بلیت ها به تفكیك مسیرهای دریایی قشم و هرمز برای نظم بخشی بیشتر و كاهش ازدحام و مدیریت تردد در این بندر عملیاتی می گردد.
عفیفی پور افزود: 13 بندر در هرمزگان بعنوان پایتخت مسافرت های دریایی كشور وجود دارد كه 95 درصد از حجم كل حمل و نقل مسافران دریایی كشور و حدود 100 درصد عملیات حمل خودرو در راه سرزمین اصلی به جزیره های خلیج فارس را بر عهده دارد.
این مسوول یاد آورشد: در تعطیلات نوروزی امسال هم 841 هزار نفر توریست دریایی هم خدمات ارائه شد كه این رقم نسبت به سال قبل 6 درصد افزایش داشته است.

** انجام سفرهای دریایی شبانه با شناورهای استاندارد
مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: در ادامه تنها شرط تردد سفرهای دریایی شبانه به جزیره ها را استفاده از شناورهای استاندارد دارای گواهینامه های لازم از سازمان بنادر با رعایت دقیق ضوابط ایمنی اعلام نمود.
به گفته عفیفی، كار لایروبی جزیره لارك بعنوان بخشی از مثلث گردشگری دریایی جزیره ها در آب های ساحلی هرمزگان انجام شده و برنامه منظم سفر دریایی از بندر شهید ذاكری قشم به این جزیره هم بعنوان تنها مسیر مجاز برقرار است.
مدیركل بنادر و دریانوردی هرمزگان در انتها خاطرنشان كرد: بندرهای مسافری و ناوگان دریایی باید برای تعطیلات نیمه دوم بهمن آمادگی كامل داشته باشند.
به گزارش فی بگیر به نقل از ایرنا، بیشتر از 95 درصد از كل سفرهای دریایی كشور در بندرهای مسافری و پایانه های دریایی استان هرمزگان انجام می گردد.
برخوداری این استان از آب و هوایی معتدل در نوروز، وجود 14 جزیره كوچك و بزرگ، 13 بندر فعال و مجهز مسافری، بهره مندی از زیرساخت های مناسب بندری و هم چنین در اختیار داشتن بزرگترین ناوگان مسافری دریایی كشور سبب شده تا هرمزگان در سال های اخیر همواره در لیست استان های كشور بعنوان سكاندار صنعت گردشگری و سفرهای دریایی ایران شناخته شود.
9887 /6048


1397/09/19
14:54:17
5.0 / 5
4510
تگهای خبر: استاندارد , خدمات , صنعت , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
فی بگیر Fee Begir
feebegir.ir - تمام حقوق سایت فی بگیر محفوظ است

Fee Logo فی بگیر

قیمت روز کالاها