ادامه بارش پراکنده باران تا روز سه شنبه

ادامه بارش پراکنده باران تا روز سه شنبه

فی بگیر: سازمان هواشناسی از بارش های پراکنده باران در بعضی استانها همچون تهران طی امروز تا سه شنبه آگاهی داد و برای استانهای ساحلی جنوب و شمال کشور هشدار صادر کرد.



به گزارش فی بگیر به نقل از مهر، برمبنای پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز شنبه در بعضی مناطق اردبیل، شمال استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود، در سایر مناطق کشور جو آرام و آسمان صاف حاکم است.
روز دوشنبه در بعضی مناطق سواحل غربی دریای خزر، اردبیل و آذربایجان شرقی بارش های پراکنده روی می دهد.
روز سه شنبه در بعضی مناطق آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، مرکزی، مازندران، شمال سمنان و ارتفاعات استانهای البرز، تهران و خراسان رضوی خصوصاً در ساعات بعدازظهر رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در بعضی مناطق گردوخاک پیش بینی می شود.
طی ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور خصوصاً زابل، از شنبه تا دوشنبه در جنوب غرب و از بعدازظهر یکشنبه تا سه شنبه در بخشهایی از شمال شرق، شرق، مرکز و استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا روی می دهد.
از اواخر وقت امروز تا دوشنبه دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و سه شنبه دریای عمان و تنگه هرمز مواج است.
هشدار افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا
زمان شروع: شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
زمان پایان: بعدازظهر دوشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۸ نات و بیشتر و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا بین ۱.۵ تا ۲ متر در مناطق ساحلی و بیش از ۲ متر در مناطق دور از ساحل (با تاکید بر استانهای مازندران و گلستان)
منطقه اثر:
شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۲ و یکشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۳: مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای گیلان، مازندران و گلستان.
دوشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۴: مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای مازندران و گلستان، در دریای خزر.
اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگران و لطمه به قایق های سبک و تفریحی، لطمه به قفس ها و تورهای صیادی، احتمال لطمه به شناورهای سبک، احتمال اختلال در کارهای بندری و اختلال در تردد شناورها و کارهای فراساحلی.
توصیه: منع شنا و کارهای تفریحی، اعمال محدودیت در تردد قایق ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی، احتیاط در کارهای دریایی در مناطق فراساحل، در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت پیش گیری از هرگونه خسارت در عرصه های مختلف.
هشدار افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا
زمان شروع: شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
زمان پایان: اوایل وقت دوشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۸ نات و بیشتر و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا بین ۱.۵ تا ۲ متر در مناطق ساحلی و بیش از ۲ متر در مناطق دور از ساحل
منطقه اثر:
شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۲: مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر در خلیج فارس.
یکشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۳: مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر در خلیج فارس و نواحی ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان در شرق خلیج فارس.
دوشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۴: مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر در خلیج فارس.
اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و لطمه به قفس های پرورش ماهی، اختلال در تردد و فعالیت دریایی خصوصاً تردد شناورهای سبک، قایق های صیادی و نیمه سنگین و سنگین، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی.
توصیه: منع شنا، منع کارهای تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت کارهای ساحلی، فراساحلی، سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

1403/03/12
23:35:53
5.0 / 5
248
تگهای خبر: كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
فی بگیر Fee Begir
feebegir.ir - تمام حقوق سایت فی بگیر محفوظ است

Fee Logo فی بگیر

قیمت روز کالاها