برنامه ریزی برای تسریع تملک اراضی پروژه راه آهن رشت-آستارا

برنامه ریزی برای تسریع تملک اراضی پروژه راه آهن رشت-آستارا

به گزارش فی بگیر، معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه بررسی تسریع تکمیل خط آهن رشت-آستارا با حضور نمایندگان شرکت مهندسان مشاور و پیمانکار، اظهار داشت: برای تکمیل هر چه سریع تر پروژه، راهکارهای تملک اراضی بخصوص در زمینهای زراعی و مسکونی در تعامل کامل با مردم بررسی و صورت گیرد


به گزارش فی بگیر به نقل از روابط عمومی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی در جلسه جمع بندی راهکارهای تسریع عملیات اجرایی راه آهن رشت- آستارا با حضور نمایندگان شرکت مهندسان مشاور و پیمانکار این ابر پروژه ریلی عنوان کرد: راه آهن رشت- آستارا بعنوان قطعه پایانی کریدور ریلی شمال- جنوب کشور و حلقه واسط کل شبکه راه آهن ایران به کشورهای حوزه قفقاز، روسیه و در نهایت اروپا و بخش مهمی از شبکه ریلی داخلی کشور است.
وی مهم ترین علت برگزاری این نشست را بررسی راهکارهای موجود در تسریع عملیات اجرایی و جمع بندی فنی این پروژه عنوان نمود و عنوان کرد: به منظور تکمیل هرچه سریع تر راه آهن رشت- آستارا باید راهکارهای استملاک اراضی طرح که نیازمند اعتبار هنگفتی است بررسی شود تا تملک اراضی مسیر پروژه بخصوص در زمینهای زراعی و مسکونی در تعامل کامل با مردم صورت گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به برگزاری جلسه ای در مورد راه آهن رشت- آستارا و تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص تکمیل هرچه سریع تر این پروژه اعلام نمود: به منظور اتمام این ابر پروژه راه آهن کشور که از نظرعملیات ریلی و اعتبار مورد نیاز در نوع خود مثال زدنی است نیازمند بهره مندی از روش های نوین و فناوری های روز دنیا هستیم و در حوزه طراحی، مهندسی و تملک اراضی با روش های نوین امکان تکمیل عملیات اجرایی این طرح در کوتاهترین زمان ممکن میسر می شود.
وی افزود: لازم است در مورد تجهیز کارگاه های مورد نیاز و ساخت بخشی از ابنیه فنی نظیر تعداد و طول پل ها و روش اجرای آنها با روش های مهندسی نوین و به روز دنیا تصمیماتی اتخاذ شود و لازم است در نخستین فرصت نسبت به بررسی و روش اجرای راهکار ها اقدام گردد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در مورد مزایای بهره برداری از طریق آهن رشت- آستارا بیان داشت: با بهره برداری از این مسیر ریلی انتقال بار از مبدا هلسینکی فنلاند تا بنادر جنوبی کشور بیشتر از 20 روز کاسته می شود و این اقدام با عنایت به موقعیت خاص ژئوپلیتیکی ایران درآمد ارزی بالایی برای کشور به همراه دارد.
بنابراین گزارش هم اکنون عملیات زیرسازی 10 کیلومتر ابتدایی پروژه از مبدا رشت تکمیل شده است و آماده عملیات ریل گذاری است، زیرسازی 11.5 کیلومتر انتهایی از شهرستان آستارا هم ـآغاز شده است.
اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه به ارزش روز معادل 180 هزار میلیاردریال و با احتساب هزینه های تملک اراضی حدود 200 هزار میلیاردریال برآورد می شود.



1401/05/27
13:01:42
5.0 / 5
321
تگهای خبر: توسعه , شركت , فناوری , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
فی بگیر Fee Begir
feebegir.ir - تمام حقوق سایت فی بگیر محفوظ است

Fee Logo فی بگیر

قیمت روز کالاها