معاون راه آهن كشور:

1480 طرح راه آهن سال آینده در كشور اجرایی می گردد

1480 طرح راه آهن سال آینده در كشور اجرایی می گردد

فی بگیر: قم- معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: سال آینده یك هزار و 480 طرح راه آهن با اعتبار 80 هزار میلیارد ریال در سطح كشور اجرایی می گردد.


به گزارش فی بگیر به نقل از ایرنا، مازیار یزدانی روز سه شنبه در آیین افتتاح طرح های راه آهن قم اضافه كرد: با وجود محدودیت های كشور در زمینه مالی، ولی برای توسعه طرح های راه آهن كشور اعتبارهایی در نظر گرفته شده است و طرح های خوبی هم امسال به بهره برداری رسید.
وی تصریح كرد: طرح های عمرانی راه آهن در سطح كشور بسیار بیشتر از این تعداد طرح بود كه به علت محدودیت مالی خیلی از آن ها از لیست خارج شد و بیشتر طرح های سال جاری هم با استفاده از فروش اوراق مشاركت اجرایی شد.
وی با اشاره به توسعه 2 برابری خطوط ریلی كشور در طول 40 سال گذشته، اضافه كرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، طول ریل راه آهن كشور چهار هزار و 500كیلومتر بود كه اكنون به 10 هزار كیلومتر افزایش یافته است.
یزدانی با اشاره به این كه راه آهن می تواند نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصاد كشور ایفا نماید، ادامه داد: ساخت و توسعه راه آهن زمان بر و هزینه بر است، ولی اجرایی شدن طرح های راه آهن، صرفه اقتصادی بسیار خوبی برای كشور دارد.
وی با بیان این كه راه آهن قم اولویت بالایی برای كشور دارد، اظهار داشت: این استان در كریدور شمال به جنوب و شرق به غرب واقع شده است و با اجرایی شدن قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان به قطب مسافری بزرگی برای كشور تبدیل می گردد.
طرح احداث قطار پرسرعت تهران - قم - اصفهان یكی از مصوبه های سفر كاروان دولت یازدهم به قم است كه با سرمایه گذاری 5.2 میلیارد یورو اعتبار ارزی برای كل مسیر در حال احداث می باشد؛ با اجرای این طرح در زمان 40 دقیقه مسافران از قم به ایستگاه راه آهن مركزی تهران منتقل می شوند.
یزدانی اضافه كرد: راه آهن استان قم آینده درخشانی دارد و مسئولان راه آهن كشور تمام تلاش خویش را برای توسعه خطوط ریلی این استان با همكاری مسئولان استانی به كار می گیرند.
6 طرح راه آهن قم با اعتبار 145 میلیارد ریال، امروز همزمان با ایام الله دهه فجر به بهره برداری رسید؛ احداث و تجهیز ساختمان سوزنبانی گار مانوری با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال، احداث خط آبگیری ایستگاه راه آهن قم با اعتبار 2 میلیارد ریال و توسعه خطوط و سیگنالینگ ایستگاه قمرود با اعتبار 130 میلیارد ریال همچون این طرح هاست.
راه آهن استان قم با جابه جایی 10 میلیون و 586 هزار و 329 تُن بار در سال قبل به وسیله 11 هزار و 262 رام قطار، سهم 23 درصد از كل بار حمل شده با استفاده از خطوط ریلی كشور را داراست. همینطور سال قبل یك میلیون و 539 هزار و 500 تن با استفاده از ریل راه آهن قم جابجا شده اند كه چهار درصد كل مسافران جابجا شده با استفاده از ریل در كشور بوده است.
راه آهن قم هم اكنون 509 كیلومتر خط اصلی، 30 كیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و 50 كیلومتر خط فرعی دارد و متشكل از 15 ایستگاه است.
2085 / 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی


1396/11/17
15:50:55
5.0 / 5
5319
تگهای خبر: اقتصاد , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
فی بگیر Fee Begir
feebegir.ir - تمام حقوق سایت فی بگیر محفوظ است

Fee Logo فی بگیر

قیمت روز کالاها